Co se týče výuky německého jazyka, tak ráda pracuji s texty. Myslím si, že je dobré učit se slovíčka v kontextu. Při online výuce jsem si také oblíbila poslechová videa na Youtube, se kterými se studentem v hodině dále pracujeme. Žák si naposlouchá správnou výslovnost, pak sám zkouší číst a nakonec se ho různými způsoby dotazuji na obsah nahrávky. Někdy hodinu zpestřuji vybranými obrázky s Pinterestu, které společně popisujeme. Se studenty, kteří už mají úroveň B1 a více zařazuji konverzaci na různá témata - koníčky, cestování, novoroční předsevzetí, výchova, závislost na technologiích atd. U studentů úrovně A1 a A2 mi stačí, když mi dokaží třeba v patnácti větách shrnout, co dělali o víkendu, nebo co viděli ve zprávách. Naučit se mluvit bez ostychu je velmi důležité. Se studenty, kteří se ještě neumí tak dobře vyjadřovat, protože mají ještě mezery v gramatice a slovní zásobě, vyplňuji cvičení z učebnic Direkt 1,2,3 a vysvětlujeme si látku. Je ale po domluvě samozřejmě možné, že se studentem probíráme výhradně látku, kterou probírali ve škole a vyplňujeme společnými silami učebnici a pracovní sešit. Při výuce češtiny se věnuji zejména maturitním didaktickým testům. Snažím se, aby žák porozuměl, proč je ta určitá odpověď správná.
Zdravím, jmenuji se Eliška. Studovala jsem na Pedagogické fakultě UK češtinu a němčinu se zaměřením na střední školy. Poté jsem navázala magisterským studiem učitelství němčiny pro střední školy na Filozofické fakultě MU. Nyní pracuji v jazykové škole jako lektorka němčiny. Mám milý a trpělivý přístup ke svým studentům a mám radost, když se ve svých znalostech zdokonalují.